Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

 

Didactisch concept en toetsing

De UvA Academie voor Bank en Verzekeringen maakt in het contactonderwijs gebruik van een integrale didactische benadering. Op basis hiervan zijn er geen losse onderdelen maar is de volgorde van thema’s en vraagstukken een logische. De bedoeling is immers dat de deelnemer verbanden ziet tussen de thema’s en tussen de bijeenkomsten om ook op die wijze tot nieuwe inzichten te komen.

Wij toetsen of de deelnemer in staat is om vanuit meerdere invalshoeken naar zijn rol als volwaardige gesprekspartner van de bankier te kijken en zich de kennis over nieuwe ontwikkelingen eigen heeft gemaakt door van de deelnemer te vragen:


vooraf

Vraagstukken uit te werken voordat een bijeenkomst plaatsvindt (de vraagstukken treft u aan het eind van deze handleiding);

tijdens de bijeenkomst

Actief deel te nemen aan de discussie en de behandeling van de vraagstukken; en

achteraf

De vooraf uitgewerkte vraagstukken waar nodig aan te scherpen achteraf gezien de nieuwe inzichten die tijdens de bijeenkomsten zijn ontstaan.

 

Bij het maken, nabespreken en aanscherpen van de vraagstukken gaat het niet alleen om het oplossen van de vraagstukken maar ook om reflectie: samenhang zien, het bredere kader en ook de verdieping.

Van de docent wordt verwacht dat hij beseft dat hij een belangrijk onderdeel vormt in de keten van thema’s en vraagstukken zodat de deelnemer tot nieuwe inzichten komt.

Dit vereist via de coördinator van de opleiding (prof. dr. Rob Schotsman) intensief overleg tussen de docenten om tot goede afstemming over de inhoud van de opleiding te komen.